Love is like
missed call
it stops when you try to catch
But friendship is like
sms
because it comes & stays inside your inbox until you delete it
Some things are left undone, some words are left unsaid, some feelings are left unexpressed, but someone as sweet as you could never be left unmissed
In my life I learned how to love, to smile, to be happy, to be strong
to work hard, to be honest, to be faithful, to forgive. But I couldn’t learn how to forget you
If you do not know where you are going, every road will get you nowhere
A simple BYE makes us cry, a simple JOKE makes us laugh, simple CARE makes us fall in love. I hope my simple SMS make you think of me
Knowing a person like you, has made me happy in a million ways and if ever I have to let you go… I would find a million reasons to make you stay
If at any time your life is like a “candle in the wind” then I’ll put my hands around u so that all burns are mine and all light is yours
ادامه مطلب ...
1- مهارت شنیداری (listening )
برای آموزش زبان خارجی لازم است ابتدا دانش آموزان در حد لزوم در معرض زبان قرار گیرند تا
مهارت های دریافتی زبان (receptive skills ) را در خود تقویت نمایند و سپس از آنها خواسته
شود تا دست به تولیدزبان بزنند ، مهارت شنیداری برای رسیدن به این هدف نقش مهمی ایفا می کند .
مهارت شنیداری می تواند به دانش آموزان کمک کند تا دانش پایه زبانی را در خود تقویت کنند. انجام
فعالیت های زیر می تواند به توسعه مهارت شنیداری کمک کند:
1- شنیدن و تکرار کردن (listen and repeat )
2- شنیدن و اشاره کردن یا شنیدن جور کردن (listen and point or listen and match )
3- شنیدن و خواندن (listen and repeat )
4- شنیدن و انجام دادن (listen and do )
سلام در این پست قصد دارم شما رو با نکاتی آشنا کنم تا بتوانید به کمک آن به راحتی از دیگران به زبان انگلیسی ساعت را بپرسید یا ساعت را به آنها بگویید.
برای پرسیدن ساعت می توانیم از این جملات استفاده کنیم:
What time is it?
What’s the time?
Have you got the time?
1. در مکالمات روزمره رایجترین روش برای گفتن ساعت به کسی، ابتدا گفتن دقیقه و بعد از آن از to یا past قبل از ساعت استفاده میکنیم . past به معنای گذشته و to به معنای مانده است.
برای مثال:
It’s ten past six. (6: 10)
It’s twenty past eleven. (11: 20)
It’s eight minutes past six. (6:08)
It’s six minutes to eight. (7: 54)
It’s five to six. (5: 55)
It’s ten to nine. (8: 50)
در این بخش به چند نکته باید توجه داشته باشیم.
الف: معمولا از کلمه minutes به معنی دقیقه بعد از عدد دقیقه استفاده می شود به غیر از اعداد 5 – 10 -20 – 25 .
(در انگلیسی امریکایی اغلب به جای past از after و به جای to از of استفاده میشود.)
Ten after six. (6: 10)
Twenty-five of three. (2: 35)
ب: کلمه o’clock فقط بعد از ساعت استفاده میشود .
It’s seven o’clock. (7: 00)
It’s twenty past six o’clock. (غلط)
ج: به جای اعداد thirty, fifteen, forty five باید از a quarter و past استفاده کنیم.
It’s half past six. (6: 30)
It’s quarter to a seven. (6: 45)
د: در روش محاوره ای و غیر رسمی از 12 ساعت استفاده می کنیم نه 24 ساعت. برای مشخص نمودن صبح یا شب میتوانیم از کلمات: in the morning, evening, noon in the و night استفاده کنیم.
Two o’clock in the morning.
Twelve noon.
Twelve o’clock at night.
2. روش دیگر گفتن ساعت به شکل رسمی و اداری نزدیکتر است. در این روش اول ساعت و سپس دقیقه را میگوییم. در این روش اغلب از 24 ساعت استفاده می شود.
It’s seven twenty. (7: 20)
It’s fourteen ten. (14: 10)
در امر آموزش زبان خارجی به زبان آموزان کمک می شود تا مهارت های ” شنیداری ، گفتاری ، خواندن و نوشتن ”را در خود توسعه داده و دانش ساختاری پایه و واژگان ضروری زبان را در خود تقویت نمایند. شرکت فعا ل و همکاری گروهی دانش آموزان در فرایند تدریس ، دستیابی اهداف فوق را آسان تر می سازد .
از جمله موارد مورد تا کید در امر آموزش زبان عبارتند از :
1- بکار گیری دانش آموزان در فعالیت های عملی ( Practical Tasks ) مرتبط با شرا یط واقعی زبان انگلیسی .
2- ارائه فرصت کافی به دانش آموزان جهت تعامل (interaction ) با یکدیگر
3- بهره گیری از فعالیت های دو نفره و گروهی جهت انجام فعالیت های جمعی به گونه ای که هر دانش آموز در یک کار گروهی دارای وظیفه خاص باشد.
4- برقراری تناسب مطلوب بین فعالیت ها از نظر کاربرد صحیح زبان (accuracy ) و نیز بکارگیری روان و سلیس زبان (fluency ) .
5- ایفای نقش معلمین بعنوان تسهیل کننده آموزش به گونه ای که معلم محوری در کلاس کاهش یافته و
فعالیت های مبتنی بر یادگیری (Learning - directed activities ) افزایش یابد.
6- فرآیند ارزشیابی تداوم بخش فعالیت های مهارتی در آموزش و یادگیری باشد.
7- انجام کارهای گروهی ، سرودها ، بازی های زبانی و ایفای نقش در کلاس.
موضوع داستان : kids-stories-activity-numberstory
حجم فایل : 136کیلو بایت
فرمت : pdf