آموزش زبان انگلیسی

داستان انگلیسی.نمونه سوال زبان .طرح درس زبان .گرامر دوره راهنمای .اس ام اس

آموزش زبان انگلیسی

داستان انگلیسی.نمونه سوال زبان .طرح درس زبان .گرامر دوره راهنمای .اس ام اس

بازی برای یادگیری ساعت و روزهای هفته زبان انگلیسی

استفاده از بازی در سیستم آموزشیِ فعالِ دانش آموز محور را نمی توان نادیده گرفت و به آن توجه نکرد. معلمانی که تجربه یِ استفاده از انواع " بازی " ها را در کلاس های درس خود داشته اند ، به اهمیت این موضوع پی برده اند و کلاسی فعال و شاد داشته اند. دانش آموزان همراه با بازی و فعالیت بهتر یاد می گیرند و یادگیری آنها ماندگارتر خواهد بود. پس در طرح درس روزانه امان " بازی " را فرموش نکنیم و جایی به آن اختصاص دهیم تا به مهارت شنیداری دانش آموزانمان کمکی کرده باشیم. در این بخش دو نمونه از بازی هایی را که از کتاب " استفاده از بازی در آموزش زبان انگلیسی( آموزش زبان انگلیسی از طریق بازی) تالیف و برگردانِ خانم مریم بانو رزازیان گرفته ام در وبلاگم قرار میدهم .

بازی اول

What's the time now

سطح: کلاس دوم رهنمایی، درس ۴

اندازه یِ گروه: تمام کلاس - به صورت تیمی یا گروهی

این بازی بسیار ساده می باشد. مواد لازم برای این بازی مقداری مقوا است که به شکل ساعت بریده می شود. ساعتی که دارای شماره و عقربه های متحرک می باشد. دانش آموزان کلاس به دو گروه تقسیم می شوند و اعضاء هر گروه دارای شماره ای می شوند. از هر گروه یک عضو انتخاب می شود. یکی از آن ها ساعت مقوایی را در دست می گیرد و با قرار دادن عقربه کوچک و بزرگ زمانی را مشخص می کند و می پرسد:What time is it و عضو گروه دیگر که در کنار او ایستاده است به ساعت نگاه می کند و پاسخ می دهد: It's six اگر پاسخ درست بود، امتیاز می گیرد و اگر پاسخ اشتباه بود دانش آموزی که ساعت به دست دارد خو پاسخ درست را می دهد اگر موفق شد که امتیاز می گیرد در غیر این صورت او هم امتیازی نمی گیرد و می بایست مجری دیگری از گروه مقابل تعیین شود. بهتر است بازی از روی شماره و به نوبت اجرا گردد تا تمام دانش آموزان فرصت بازی را بیابند. بعضی از مجریان می توانند ساعت را به رقیب خود نشان داده و از او بخواهند که زمانی را به او نشان دهد. برای مثال: Show me a quarter past three اگر عضو رقیب توانست عقربه ها را به طور درست روی اعداد ساعت قرار دهد امتیاز می گیرد در غیر این صورت دانش آموزی که ساعت را در دست گرفته و در واقع به عنوان مجری انتخاب شده است خو پاسخ درست را می دهد و امتیاز می گیرد و در غیر این صورت بازنده اعلام می شود.

بازی دوم

What day of the week

سطح: کلاس دوم - درس ۵ و ۱۰

اندازه گروه: کلاس کوچک ( همه دانش آموزان (

مورد استفاده: تمرین نام روز های هفته

این بازی در فضای آزاد و در حیاط مدرسه انجام پذیر است. کلیه دانش آموزان را بر طبق روزهای هفته نام گذاری می کنیم. سپس هفت دایره بزرگ در کف حیاط با گچ رسم می نماییم و در هر کدام از آن ها حرف اول یک روز هفته را می نویسیم. مجری نام یکی از روزها را بلند می خواند و تمام دانش آموزانی که به نام آن روز اسم گذاری شده اند با سرعت به طرف دایره مربط به آن روز می دوند اگر دانش آموزی اشتباهی به طرف دایره مربوط به روز دیگری بدود می بازد و از بازی کنار می رود. این بازی ادامه می یابد تا آخرین نفر برای هر روز مشخص شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد